Η «επικοινωνιακή» και η «κειμενοκεντρική» προσέγγιση στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση
Περιοδικό "Νέος Παιδαγωγός", τεύχ.4 (Σεπτέμβριος 2014), σσ. 136-144.
Γκουλιάμα Αλεξάνδρα
Φιλόλογος, M.Εd., c.Ph.d
Ο επαναπροσδιορισμός της στάσης του σχολείου- όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς- απέναντι στη γλώσσα της εκπαίδευσης προήλθε από τις εξελίξεις στα ερευνητικά πεδία της πραγματολογίας, της ανάλυσης συνεχούς λόγου και της κειμενικής γλωσσολογίας, αλλά και από την προσπάθεια για συμπερίληψη όλων των μαθητών- προνομιούχων και μη- σε ένα ζητούμενο επίπεδο κριτικού εγγραμματισμού. Στο παρόν άρθρο περιγράφεται αρχικά η εξέλιξη και η αναγκαιότητα μετάβασης από το παραδοσιακό γλωσσοδιδακτικό μοντέλο στο σύγχρονο, που συνυφαίνει τις δύο διδακτικές προσεγγίσεις, την "επικοινωνιακή" και την "κειμενοκεντρική". Δείτε όλο το άρθρο μου εδώ: http://www.neospaidagogos.gr/periodiko/files/4_Teyxos_Neou_Paidagogou_Septembrios_2014.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου